Sarajevo CONSUL Proposals

Idi nazad

JEDNA APLIKACIJA “LAST MINUTE MEAL” - TROSTRUKO RJEŠENJE

VanjaV VanjaV  •  2019-11-29  •    Nema komentara
Promo letak mreze i aplikacije "Last minute meal"
Promo letak mreze i aplikacije "Last minute meal"


Šifra prijedloga: Hrana-nije-Otpad-2019-11-72

Projekat koji putem jedne aplikacije "Last minute meal" nudi "zero waste" kada je hrana u pitanju. Restoranima opcije usteda troskova, krajnjim potrosacima svjeze pripremljene obroke.

Ključni problem 

Istraživanja provedena u BiH upozoravaju da na deponijama završi oko 500 tona hrane kojoj je istekao rok. Dnevno se u prosjeku prikupi oko 650 tona otpada, a od 12% do 15% su ostaci hrane (oko 120 tona hrane).  Istovremeno, raste broj korisnika javnih kuhinja i svaki peti stanovnik BiH živi na granici siromaštva. U navedenim okolnostima neophodno je provesti akcije na promjeni odnosa, kako potrošača, proizvođača, tako i onih koji pripremaju/poslužuju hranu, prema efikasnijoj iskoristivosti hrane. Promjena tog odnosa mogla bi se podijeliti u određene kategorije: 

  1. Proizvođači – povećati količinu donirane hrane sa rokom trajanja koji se bliži kraju, a koju nije moguće prodati plasiranjem na tržište npr. udruženjima penzionera, humanitarnim udruženjima, isl. 

  2. Objekti koji pripremaju/poslužuju hranu (restorani, fast food, pekare, slastičarne):  

  • priključiti se mreži: “Last minute meal” (objašnjenje u nastavku) 

  • Uvrsiti u jelovnik opciju izbora jedne od tri veličine porcija za svako jelo: mala, srednja i velika porcija

  • Stanovništvo-racionalisati potrošnju, ostatke hrane dostavljati u najbliži objekat u sklopu mreže “Last minute meal”. 

Hipoteza o rješenju  

Mreža “Last minute meal” povezala bi tržne cente, restorane, fast food, pekare, slastičarne koji bi bili aktivno uključeni u istoimenu aplikaciju. Hrana iz navedenih objekata bila bi podijeljena u tri kategorije: besplatni obroci, jela sa super popustom i Av, av obroci-hrana za ishranu životinja.  

U kategoriju – besplatni obroci – bila bi uključena hrana koju gosti objekta nisu pojeli, odnosno nisu ni započeli jesti (npr. servirani prilog, pileći file, salata, kolač pecivo, isl.). Pored toga, u istoj kategoriji mogla bi se naći hrana koju pripreme građani, npr. jedna porcija nekog kuhanog jela, a koja bi bila dopremljena u najbliži objekat iz mreže.    

U kategoriju – jela sa super popustom – bila bi uključena jela koja su pripremljena tog dana i ne spada u kategoriju namirnica koje je moguće sačuvati za naredni dan zbog kvarljivosti. Način postupanja sa hranom iz ove kategorije: putem aplikacije “Last minute meal” višak pripremljene hrane bio bi ponuđen po veoma sniženim cijenama i unutar vremenski ograničenog roka (npr. pečeni krompir 200g 1.20KM, rezervacija porcije do 21h, preuzimanje do 22h. Plaćanje prilikom preuzimanja obroka.)  

U kategoriju – Av, av obroci – bila bi uključena hrana koja je ostala u tanjiru nakon obroka, ali nije adekvatna za ponovno posluživanje. Ova vrsta hrane bi se mogla odlagati u velike limene kutije sa poklopcem, te na kraju dana biti proslijeđena udruženjima za brigu o napuštenim zivotinjama ili građanima koji se bave uzgojem životinja, po istom sistemu rezervacije kao i u prethodnoj kategoriji.  

Formiranje mreže “Last minute meal” omogućilo bi "zero waste" kada je u pitanju neiskorištena hrane, kao i testiranje najboljeg vida iskoristivosti hrane prema vrstama namirnica. Ujedno bi građanima slabijeg imovinskog statusa omogućilo raznovrsniju ishranu po prihvatljivim cijenama, zaposlenim osobama svježe pripremljenu hranu, gradjanima prakticnu opciju, onima koji brinu o životinjama manje troškove, a restoranima model društveno odgovornog poslovanja.  

Održivost i indikativni resursi potrebni za implementaciju  

Reakcije na prezentovanu projektnu ideju mogu se podijeliti u dvije kategorije: reakcije objektata koje pripremaju/poslužuju hranu i krajnji korisnici.  

Objekti koji pripremaju/poslužuju hranu su veoma pozitivno prihvatili ideju o aplikaciji, a na osnovu samog istraživanja potreba nastale su kategorije koje su objašnjenje u prethodnom dijelu.  

Neki restoranu pripremaju samo jela po narudžbi (a la carte jela) i njima je najznimljivija opcija aplikacije “Av av obroci”. Restorani koji pripremaju veće količine hrane, koja se nalazi na dnevnom jelovniku, najboljom opcijom smatraju kategoriju “Jela sa super popustom” i “Besplatni obroci”.  

Krajnji korisnici koji spadaju u kategoriju zaposlenih osoba najbolje su ocijenili opciju aplikacije “Jela sa super popustom”, ali i mogućnost da u objektu u kojem su objedovali mogu ostaviti dio hrane koju nisu pojeli (koja je ostala netaknuta) za one osobe koje su u stanju potrebe jer nije uvijek praktično ponijeti preostali dio hrana sa sobom, kako bi se spriječilo bacanje.  

Kompleksnot tehničkog rješenja i implemtacija izrade projekta zavisile bi od najpovoljnije ponude za izradu aplikacije, koja bi bila zatražena od firmi koje obavljaju tu vrstu djelatnosti.  

Najkompleksniji dio projekata bila bi promocija projekta i uključivanje što većeg broja objekata koje pripremaju/poslužuju hranu u mrežu “Last minute meal”.  

Projekat pored održivosti, vremenom bi mogao  proširiti utjecaj, u smislu da, podrži smanjenje upotrebe plastične ambalaže. Odnosno, aplikacija bi mogla podržati i opciju za redovnu dostavu hrane, gdje bi krajnji korisnici uplatili 5.00KM depozita za dostavljanje hrane u povratnoj ambalaži (ambalaži za višekratnu upotrebu).  

Prilikom prve narudžbe hrana bi bila isporučena u posudi za višekratnu upotrebu, sa ili bez dodatnog plastičnog escajga (po izboru). Svaka naredna narudžba, preko aplikacije, podrazumijevala bi preuzimanje prethodne ambalaže, njeno adekvatno higijensko tretiranje i ponovnu upotrebu za dostavljanje hrane nekom drugom krajnjem korisniku.  


Moraš se prijaviti Prijavi se ili otvoriti profil Otvori nalog kako bi napisao/la komentar.
Nema obavijesti za ovaj prijedlog.
Nema utvrđenih rokova